Vijf dingen die je nooit moet doen met een Dubbelekoppelingversnellingsbak



Lees hieronder de geschreven versie:

We zitten in een 2016 Hyundai Tucson met een droge dubbele koppeling met zeven versnellingen. Laten we het over het eerste punt hebben. Als u op de weg parkeert Sommige mensen zullen vragen Moet ik de versnelling in de neutraalstand moeten schakelen? Omdat deze droge koppeling een koppeling heeft En omdat de motor gekoppeld is aan de koppeling Dus de motor zal proberen de koppeling aan te drijven Maar de koppeling wordt niet aangedreven Omdat het andere uiteinde van de koppeling met het wiel is verbonden Dus je denkt dat het de koppeling zal dragen Moet je dus in de kloof zitten? De ingenieurs die deze auto’s hebben ontwikkeld, zijn echter slim genoeg om over dit probleem na te denken.

Dus als u met een bepaalde snelheid op een bepaalde remkracht stapt, laat u de auto stoppen. De versnellingsbak koppelt beide koppelingen automatisch los Dezelfde versnellingsbak als die van u staat al in neutraal Dus je koppeling zal niet versleten zijn Als u het voertuig stopt tijdens het rijden Je kunt het in de voorwaartse versnelling zetten De computer zal besturen U hoeft helemaal niet op de gok te slaan. Uw koppeling zal niet versleten zijn Praat vervolgens over het tweede punt.

Als je stopt op de helling Je moet de remmen niet loslaten In veel gevallen is zelfontlading acceptabel. Omdat wanneer je voeten de auto verlaten Uw koppelomvormer blijft lopen Er is dus voldoende koppel om de auto op zijn plaats te stoppen. Maar de transmissie met dubbele koppeling Hierdoor zal je koppeling slippen Onnodige warmte toevoegen aan de koppelingsassemblage Natuurlijk als je op de rem trapt De koppeling wordt ontkoppeld En de auto kan de hele auto bevatten. In plaats van de koppeling onnodige warmtebronnen te laten toevoegen Veroorzaakt onnodige slijtage Er zijn twee soorten dubbele koppelingen. Alsof dit een droge koppeling is Relatief natte koppeling Natuurlijk is er ook een enkele koppeling En de tegenovergestelde multi-plaatkoppeling Meervoudige plaatkoppeling en natte koppeling zijn beter bestand tegen hitte Voor een enkele koppeling en een droge koppeling is deze samenstelling echter niet nodig.

Droge koppeling beïnvloedt hogere geleidingsefficiëntie Tegelijkertijd moet de verbruikte energie minder zijn En lichter gewicht Dus vanuit dit perspectief Ze kunnen nu worden toegepast op energiebesparende auto’s zoals wij. Hoog rendement behalen Het kan ook worden toegepast op prestatievoertuigen Omdat ze minder energie-intensief zijn en lichter in gewicht U kent nu de voordelen van nat in vergelijking met droog Natuurlijk is het natte type hittebestendig dan het droge type. En kan slijtage verminderen Dus ze zijn allemaal ontworpen voor hun behoeften. De voertuigingenieur weet dat dit een eco-auto is Je kunt er niet fel mee rijden Maar de voertuigingenieur maakte de versnellingsbak nog steeds erg sterk. Hiermee kunt u de versnellingsbak in elke omgeving gebruiken Het volgende derde punt waar we het over willen hebben Probeer niet te veel tijd door te brengen met glijden Je gaat op de rem staan Langzaam naar voren glijdend In deze toestand kan de koppeling niet volledig worden ingeschakeld met de eerste versnelling.

Dit zorgt voor meer slijtage Vooral als je sleept Of een steile helling beklimmen De auto zal veel weerstand hebben Of gewoon heet buiten Je moet je gladheid verminderen. Clutch probeert te betrekken Maar vanwege het gebrek aan snelheid kan het niet volledig worden gebruikt. Dus de koppeling zal wat uitglijden veroorzaken. De koppeling is natuurlijk bestand tegen slijtage De koppeling is niet wat je je had voorgesteld, hij kan de slijtage niet aan. Het kan natuurlijk Maar als je wilt dat de koppeling lang blijft leven Laten we de situatie van langzaam glijden minimaliseren.

Blijf op afstand Blijf op de hoogte Laat de koppeling volledig vastklikken Hierdoor zal de koppeling niet slippen Er is geen warmtebron in de koppelingsassemblage. Vervolgens zullen we praten over hoe om te gaan met de logische besturing van de versnellingsbak. Schakel niet terug wanneer u op het gaspedaal trapt Mag niet worden opgeschakeld tijdens het remmen Hoewel dit geen schade veroorzaakt Maar je moet de logica van de versnellingsbak kennen. Waarom is er een vertraging? U zult misschien teleurgesteld zijn over de auto. Omdat het langer duurt om te schakelen Dubbele koppelingstransmissie met minstens twee aandrijfassen De aandrijfas is verantwoordelijk voor het even aantal bestanden De andere is verantwoordelijk voor oneven bestanden Hierdoor kunnen de twee koppelingen klaar zijn voor de volgende versnelling U bent nu bijvoorbeeld een bestand Het kan de tweede versnelling voorbereiden Het hoeft alleen de eerste koppeling te ontkoppelen Schakel vervolgens de tweede koppeling in Dit komt in de tweede versnelling Dus schakelen vereist alleen het loskoppelen en inschakelen van de koppeling In plaats van “echt” naar de tweede versnelling te gaan Dus de dubbele koppeling schakelt snel Maar de versnellingsbak moet voorspellen wat je volgende versnelling wilt.

Het hangt allemaal af van hoe de versnellingsbakcomputer is ingesteld. Geef een eenvoudig voorbeeld Als u op de rem trapt, vertraag dan Dit betekent dat uw volgende stap een terugschakeling kan zijn. Als je op het gaspedaal trapt om te versnellen Dit betekent dat je volgende zet een opschakeling zal zijn. Dus in dit geval De versnellingsbak selecteert de versnellingen die hij denkt te zullen gebruiken. Als je de vierde versnelling op de snelweg gebruikt Iemand sneed naar voren En je bereidt je voor op de vijfde versnelling. Omdat de snelheid al snel genoeg is Omdat iemand inschakelde, trapte je op de rem en ging je naar de vijfde versnelling. Je wilt misschien zeggen dat de computer terugschakelt omdat je op de rem trapt.

In dit geval duurt het langer om naar de vijfde versnelling te stijgen. Nog een voorbeeld Je gaat op de rem staan ​​en bereidt je voor om het rode licht te stoppen. Op dit moment worden alle koppelingen ontkoppeld. Dan is het groene lampje aan En je bent nog niet helemaal gestopt Zet op dit moment het gas in en u zult de vertraging voelen.

Deze vertraging komt van de versnellingsbak die denkt dat je moet stoppen Dus het ontkoppelt alle koppelingen Maar het groene lampje brandt Dus ga je gang. De werking van de dubbelekoppelingversnellingsbak is moeilijk te begrijpen Wees niet depressief in deze situatie. In tegenstelling tot traditionele zelfontladende versnellingsbakken. De versnellingsbak met dubbele koppeling weet misschien niet wat u wilt doen. Het laatste punt waar we het over zullen hebben. Een auto uitwerpen met een versnellingsbak met dubbele koppeling.

Het is duidelijk dat het starten van de uitstoot heel gemakkelijk is om de auto te verwonden. Dit moet je niet altijd doen. Maar als u een auto met een dubbele koppeling wilt uitwerpen Gebruik uw linkervoet om op de remmen te trappen en trap dan op het gaspedaal. Het belangrijkste is om hier niet te lang op te staan. Je moet de auto snel verliezen. Als hij begint te rijden en het voertuig bestuurt Je zet alle warmtebronnen in de koppeling.

Ik vroeg Hyundai of je tegelijkertijd op het gaspedaal trapt en remt. Hoe zit het met hun dubbele koppeling auto’s? Hyundai Motors betekent dat het motortoerental zal stijgen De koppeling komt in de klaar-stand De koppeling probeert toe te treden De versnellingsbak vond dat het voertuig niet bewoog.

Het motortoerental neemt vanzelf af En houd de snelheid vast totdat de gashendel wordt losgelaten In de situatie van het begin van de uitstoot Als u op het gaspedaal trapt en te lang remt Hyundai zal de koppeling niet inschakelen Bescherm de versnellingsbak tegen beschadiging met verminderde snelheid Maar je moet niet te lang op het gaspedaal trappen en remmen. Laten we testen Trek een beetje motorrevolutie Laat de remmen los Begin langzaam te versnellen Dan is de koppeling volledig ingeschakeld Versnel tot 60 Bedankt voor het kijken. Als je vragen hebt, laat dan een bericht achter onder dit artikel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *